تصاویری از هفته مد مردان میلان ۲۰۱۸

هفته مد لباس مردانه هم مانند هفته مد لباس زنانه دوبار در سال و در ماه‌های ژانویه و ژوئن در چهار شهر لندن، میلان، نیویورک و پاریس برگزار می‌شه و برندهای معتبر طرح‌های خود را برای دو فصل بعد معرفی می‌کنند. هفته مد لباس مردانه لندن آمار نشان می‌دهد که اگرچه پوشاک مردانه ۲۷ درصد از بازار پوشاک بریتانیا را به خود اختصاص داده است اما سرعت رشد و توسعه این بخش دو برابر بیشتر از پوشاک زنانه است. در هفته مد لباس مردانه لندن که روزهای گذشته برگزار شد بیش از چهل برند معتبر نمایش‌های مد خود را در سالن‌های مختلف سطح این شهر برگزار کردند. نکته جالبی که در این هفته مد خودنمایی می‌کرد همکاری و تلفیق برندهای مختلف برای برگزاری نمایش‌های مد مشترک بود که پیش از این کمتر دیده شده است. به طور مثال برند‌های بن شرمن و هاوس آو هالند مجموعه جدید خود را به صورت کپسولی و مشترک برگزار کردند. برند بن شرمن از سال ۱۹۶۳ کار خود را آغاز کرده و از همان ابتدا برند مورد علاقه گروه‌های موسیقی شهر لندن مثل The Who و Oasis بود. بر همین اساس می‌شد حدس زد که سالن نمایش مد این برند در هفته مد لباس مردانه لندن به یک بازسازی از دهه ۷۰ میلادی تبدیل شود. در این نمایش در کنار راه رفتن مدل‌ها شاهد رقص رقاصان با موسیقی‌های دهه ۷۰ بودیم در حالی که کف سالن نیز با برچسب‌های یادگاری از آن دوران تزئین شده بود و حال و هوای موسیقی‌ دهه ۷۰ را به خاطر می‌آورد.

بررسی ترندها در هفته مد لباس مردانه لندن با نگاهی به نمایش‌های مد برندهای لو دالتون، اولیور اسپنسر، گلاورال و جان لارنس سالیوان می‌شد حضور پارچه مخمل کبریتی و مخمل ساده را در لباس‌های زمستانی مدل جدید به وفور مشاهده کرد. در نمایش مد لو دالتون یکی از مدل‌ها یک کت مخمل آبی  در کنار یک شلوار مخمل قهوه‌ای به تن داشت که توجه همه را به خود جلب کرد. این طراح برای رنگ‌های پاییزی لباس‌های خود از رنگ‌های زمین، خاکستری، سبز و برنزه استفاده کرده بود و در بخش بافتنی‌ها نیز با برند جان اسمدلی همکاری داشت که در این بخش هم کلاه‌های بافتنی حبابی و بافتنی‌های گشاد و بزرگ بیش از همه خودنمایی می‌کردند. برند گلاورال بیشتر به خاطر کت‌های پشمی بلند با سبک دهه ۱۹۵۰ شهرت دارد که در کنار آن‌ها ژاکت‌ها و کت‌های مخمل کبریتی زیبایی در رنگ‌های سبز تیره، خردلی و قرمز هم ارائه کرده بود.

در مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۱۸ برند جان لارنس سالیوان ترکیبی از پارچه‌ها و عناصر سنتی لباس پاییزی مثل پشم، مخمل و مخمل کبریتی مشاهده می‌شد که این عناصر با طرح‌هایی مدرن و جسورانه در کنار هم قرار گرفته بودند. آراشی یاناگاوا طراح این برند است که از بوکسورهای قدیمی و معروف است و نام جان لارنس سالیوان نیز به یکی از بوکسورهای سنگین وزن ایرلندی-آمریکایی قرن نوزدهم بوده است. برند اولیور اسپنسر از مجموعه رنگ‌های ذغالی، خاکستری روشن و آبی برای مجموعه خود استفاده کرده بود، لباس‌های این مجموعه ترکیبی از شلوار گشاد مخمل کبریتی و کت مخمل در رنگ‌های شکلاتی و خردلی بودند. برند کنت و کورون در مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۱۸ خود برای هفته مد لباس مردانه لندن از کارهای عکاس معروف پری اوگدن الهام گرفته بود، این عکاس ۳۴ عکس جالب از حرفه‌های مختلف مثل ورزشکاران، هنرمندان، بازیگران، نویسندگان و موسیقیدانان را به ثبت رسانده است که این تصاویر زینت بخش طرح‌های برند کنت و کورون شده و در کنار آن‌ها به نمایش درآمد.

برند بلستاف Belstaff یکی از برندهای شناخته شده در تولید و طراحی کت‌ها و ژاکت‌های مردانه است که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد و در کنار کت‌های مردانه، انواع کاپشن مردانه را هم به بازار عرضه می‌کند، کاپشن‌هایی که توسط معروف‌ترین آیکون‌های استایل مردانه مثل استیو مک کوئین، ارنستو چه گوارا، دیوید بکهام و حتی مدل‌هایی مثل کیت ماس مورد استفاده قرار گرفته اند. مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۱۸ این برند مجموعه‌ای از ژاکت‌های چرم در رنگ‌های خاکی، آبی و مشکی بود که در کنار مدل‌های جدید کاپشن‌های زمستانی با تکنولوژی جدید ارائه شده بود. این کاپشن‌ها در سه لایه طراحی و تولید شده‌اند که یک سیستم حرارتی مکان یاب در خود دارند و در عین ضدآب و ضدباد بودن قابلیت تنفس هم دارند و با سیستم رگولاسیون حرارتی خود می‌توانند در زمان مناسب باد گرم به بدن شما برسانند. میچیکو کوشینو طراح ژاپنی معروف پوشاک مردانه (که احتمالا او را از سریال میخک به خاطر دارید) به خاطر لباس‌های سبک کلوب  و کاپشن‌های پف‌دار در اوایل دهه ۹۰ میلادی شهرت دارد. او در مجموعه امسال خود لباس‌های متنوعی از جنس‌های مختلف مثل ابریشم و بافتنی گرفته تا لباس‌های پلاستیکی از جنس PVC ارائه کرده بود که مورد توجه بینندگان قرار گرفت.

خالد قاسمی یکی از طراحان شناخته شده ساکن لندن در مجموعه خود از فرهنگ خاورمیانه  برای طراحی الهام گرفته بود که نتیجه‌ای موفقیت آمیز درپی داشت و تحسین مخاطبان را برانگیخت. در این مجموعه او از شلوارهای حجیم، کت‌های اورسایز، ژاکت‌های کوتاه و رنگ‌های خاکی، زرشکی، قهوه‌ای، زرد روشن و سبز تیره با طرح‌های چهارخانه سنتی استفاده کرده و کمی هم از حیات وحش و زندگی بدون تمدن الهام گرفته بود که در نوع خود جالب توجه بود. در کنار این سنت‌های غیرانگلیسی، برند کرک اورجینال در ادامه سیاست‌های قبلی خود به سنت انگلیسی در اوایل قرن بیستم پرداخته بود که به سال ۱۹۱۹ میلادی بازمی‌گشت. این مجموعه شامل لباس‌های با سبک قدیمی و عینک‌هایی با طرح کلاسیک بود.

برندهای جدید در هفته مد لباس مردانه لندن در این هفته مد شاهد معرفی برندهای جدیدی بودیم که اولین نمایش مد خود را به نمایش می گذاشتند. برند وود وود از شهر کپنهاگ یکی از این برندها بود که با طرح‌های جالب، توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. مساله‌ای که در برندهای جدیدالتاسیس بیش از هرچیز دیگری مشاهده می‌شد توجه به محیط زیست بود. بیشتر این برندها از پارچه‌های الیاف طبیعی و ارگانیک و یا الیاف بازیافتی برای تولید لباس‌های خود استفاده کرده بودند که این امر خبر از توسعه هرچه بیشتر فشن پایدار در آینده نزدیک می‌دهد. یکی از ایده‌های جالب برندهای جدید توسط برندی به نام Oiboy ارائه شد که “قرض گرفتن استعدادها و دزدیدن نبوغ آمیز” نام داشت. این برند نام‌ها و ایده‌های برندهای شناخته شده را با تغییر چند حرف و کاراکتر به چیزی جدید و جذاب تبدیل کرده بود به طور مثال لوگوی برند لاکوست با تغییر به کلمه Lowcost تبدیل شده بود که به معنای قیمت پایین است.

مطالعه این مطالب هم پیشنهاد می شود: